logo

Yandaş, AKP Yanlısı ve Muhalif Gazete ve Televizyonlar

Yandaş medya veya Havuz medyası, kimi kesimlerce AKP hükûmeti dönemindeki iktidar yanlısı medyayı tanımlama amaçlı kullanılan terim. Söz konusu yayın organları, AKP ve Recep Tayyip Erdoğan’a yönelik katı ve koşulsuz bir destek sunarken, muhalefet partilerine ve iktidar karşıtlarına karşı düşmanca bir tavır takınmaları ile bilinmektedirler.

medya

Bu yayın organlarından bazıları İslamcı gelenekten gelirken, diğerleri ise TMSF tarafından el konulmalarının ardından AKP’ye yakın iş adamları tarafından satın alınmışlardır. TRT ve Anadolu Ajansı gibi devlet kurumları da AKP hükûmeti döneminde aşırı derecede iktidar yanlısı bir çizgi izlemeye başlamışlardır. Gülen Hareketi’ne bağlı medya kuruluşları ise, AK Parti-Gülen Hareketi çatışmasına dek hükûmete yoğun bir şekilde destek vermişlerdir.

Medya grupları

Turkuvaz Medya Grubu

Türkmedya Yayın Grubu

Albayrak Holding

Star Medya Grubu

İhlas Yayın Holding

Yeni Dünya Medya Grubu

Haber Ajansları

Anadolu Ajansı

İhlas Haber Ajansı

Yandaş veya Havuz Medyası olarak anılan gazeteler

Sabah                   :  (Çalık Holding, Turkuvaz Medya Grubu)

Türkiye                 :  (İhlas  Holding)

Takvim                 : (Çalık Holding, Turkuvaz Medya Grubu)

Güneş                  : (Sancak Grubu)

Akşam                  : (Sancak Grubu)

Yeni Şafak            :  (Albayrak Grubu)

Yeni Akit

Yeni Yüzyıl

Milat

Yeni Asır              : (Çalık Holding, Turkuvaz Medya Grubu)

Vahdet

Diriliş Postası

Yeni Söz

Hükümet Yanlısı olarak adlandırılan gazeteler;

Habertürk             :  (Ciner Medya Grubu)

Milliyet                 :  (Erdoğan Demirören)

Vatan                    :  (Erdoğan Demirören)

 

Daha önce Hükümet Yanlısı olan ancak 17 Aralık 2013 tarihinden beri Hükümet Karşıtı durumunda görülen gazeteler  

Zaman                  :  (Cemaat)

Meydan                 :  (Cemaat)

Taraf                     : (Liberal muhalif)

Yeni Asya              : (Nurcu Muhalif)

Özgür Düşünce     :  (Cemaat, Hükümet tarafından el konulan Bugün Gazetesi kadrosunca Kasım 2015 tarihinden itibaren çıkarılmaktadır)

AKP tarafından hükümet karşıtı olarak görüldükleri halde çeşitli muhalefet tarafından Merkez Medya olarak adlandırılan gazeteler;

Hürriyet             :(Merkez Medya, Doğan Yayın Holding)

Posta                 :  (Merkez Medya, Doğan Yayın Holding)

Daha önce Hükümet Yanlısı olan, 17 Aralık 2013 tarihinden beri Hükümet Karşıtı durumunda görülen ancak 28 Ekim 2015 tarihinde hükümet tarafından el konularak kayyumla yönetilmeye başlanan ve zorla yandaş medya olan gazeteler;

Millet                    :  (Hükümet, Kayyum)

Bugün                  : (Hükümet, Kayyum)

Daha önce muhalif olarak görüldüğü halde son aylarda muhalefet tarafından hükümet yanlısı olmakla eleştirilen gazeteler:

Aydınlık                 : (Vatan Partisi)

Muhalif olarak görülen gazeteler;

 

Sözcü                      : (Ulusalcı muhalif)

Korkusuz               : (Lumpen muhalif)

Yeni Mesaj              :  (Bağımsız Türkiye Partisi, Haydar Baş)

Cumhuriyet           :  (CHP yanlısı)

Yeni Çağ                 :  (Milliyetçi muhalif)

Birgün                       : (ÖDP)

YURT                        :  (CHP yanlısı)

Evrensel                  :  (EMEP)

Özgür Gündem       :  (HDP)

Ortadoğu                 :  (MHP)

Hürses                       : (DSP)

Zaman zaman hükümet karşıtı gözüken gazete

Milli Gazete           :  (Saadet Partisi)

TELEVİZYONLAR

Yandaş veya Havuz Medyası olarak anılan televizyonlar;

ATV (Çalık Holding, Turkuvaz Medya Grubu)

A Haber (Çalık Holding, Turkuvaz Medya Grubu)

TGRT Haber (İhlas  Holding)

360 (Türkmedya Yayın Grubu, Ethem Sancak)

Beyaz Tv (Melih Gökçek)

Kanal 24 (Star Medya Grubu)

Kanal 7 (Yeni Dünya Medya Grubu)

Ülke Tv (Yeni Dünya Medya Grubu)

Tv Net (Albayrak Grubu)

TRT Kanalları

Hükümet Yanlısı Olarak görülen televizyonlar;

Star Tv (Doğuş Holding, Ferit Şahenk)

NTV (Doğuş Holding, Ferit Şahenk)

e-2 Tv (Doğuş Holding, Ferit Şahenk)

Kral Tv (Doğuş Holding, Ferit Şahenk)

Show Tv (Ciner Medya Grubu)

Habertürk Tv (Ciner Medya Grubu)

Bloomberg HT (Ciner Medya Grubu)

Daha önce Hükümet Yanlısı olan ancak 17 Aralık 2013 tarihinden beri Hükümet Karşıtı durumunda görülen televizyonlar;

Samanyolu Tv (Cemaat)

Yeni Erzincan Tv (Cemaat)

AKP tarafından hükümet karşıtı olarak görüldükleri halde çeşitli muhalefet tarafından Merkez Medya olarak adlandırılan televizyonlar;

Kanal D (Merkez Medya, Doğan Yayın Holding)

CNN Türk (Merkez Medya, Doğan Yayın Holding)

Daha önce muhalif olarak görüldüğü halde son aylarda muhalefet tarafından hükümet yanlısı olmakla eleştirilen televizyonlar:

Ulusal Kanal (Vatan Partisi)

Muhalif olarak görülen televizyonlar;

Halk TV (CHP)

Bengü Türk (MHP)

Kanal B (Başkent Üniversitesi)

Sokak Tv (Bağımsız Medya Grubu)

Mesaj Tv (Bağımsız Türkiye Partisi, Haydar Baş)

IMC Tv (HDP)

Hayat Tv (EMEP)

Zaman zaman muhalif gözüken televizyon kanalları;

Fox Tv (FOX International Channels)

Flash Tv (Göktuğ Medya Grubu)

TV 5 (Saadet Partisi)

Hükümet yanlısı önde gelen yazar, yorumcu ve çizerler

Mehmet Barlas

Melih Altınok

Engin Ardıç

Hasan Bülent Kahraman

Haşmet Babaoğlu

Hilal Kaplan

Salih Memecan

Ahmet Kekeç

Mehmet Metiner

Sedat Laçiner

Rasim Ozan Kütahyalı

Nagehan Alçı

Ahmet Taşgetiren

Yiğit Bulut

Beril Dedeoğlu

Orhan Miroğlu

Yıldıray Oğur

Ali Bayramoğlu

Atilla Yayla

Hayrettin Karaman

Hilal Kaplan

İbrahim Karagül

Nihal Bengisu Karaca

Markar Esayan

Abdurrahman Dilipak

Mehmet Ocaktan

Etyen Mahçupyan

Mustafa Karaalioğlu

Kemal Öztürk

Cemil Ertem

Yusuf Kaplan

Hakan Albayrak

Yasin Aktay

Ceren Kenar

Salih Tuna

Cem Küçük

Sevilay Yükselir

Akif Beki

Cemile Bayraktar

Abdülkadir Selvi

Sevda Türküsev

Sevda Türküsev

Hasan Karakaya

Kurtuluş Tayiz

Halime Kökçe

Cemil Barlas

Erdal Şafak

Egün Diler

Fatih Tezcan

Turgay Güler

Mevlüt Yüksel

Esra Elönü

Merve Şebnem Oruç

Etiketler: » » » » » » » » » » » » » » » »
Share
12850 Kez Görüntülendi.

Yorum yapabilmek için Giriş yapın.